home Inne Manekin w aranżacji witryn sklepowych

Manekin w aranżacji witryn sklepowych

Witryna sklepowa ma bardzo trudne zadanie: w ciągu kilku sekund przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta i zachęcić go do odwiedzenia sklepu. Dlatego aranżacja nie jest dowolna. Projektowanie witryn sklepowych (https://www.windowstories.com.pl/) podporządkowane jest trendom i odbywa się na konkretnych zasadach.

Duże wystawy i właściwe oświetlenie

Manekiny znane są od bardzo dawna, ale historia połączyła je z witrynami sklepowymi dopiero w drugiej połowie XIX wieku. Rozwój pierwszych domów towarowych z dużymi oknami i zastosowanie światła do podświetlenia, przyczyniły się do wprowadzenia manekinów do prezentowania odzieży. Początkowo nie przywiązywano uwagi ani do wyglądu manekina, ani do stylizacji na nim odzieży. Służył on raczej za wieszak. Dziś manekin jest skutecznym sposobem na przyciągnięcie klienta. Można na nim zaprezentować całe stylizacje, a tym samym w krótkim czasie poinformować o asortymencie sklepu. Wiele sklepów zlokalizowanych jest w takich miejscach, gdzie nie ma pieszych. Projektowanie witryn sklepowych musi więc uwzględnić większy dystans do klienta, gdyż wystawy oglądane są wtedy z okna autobusu lub samochodu.

Transformacja manekina

Obecny manekin ma niewiele wspólnego z pierwowzorem. Ma on wzrost człowieka o idealnej sylwetce. Można mu zrobić makijaż i ufryzować. Ma ruchome kończyny, dzięki temu przyjmuje realistyczne pozy. Występuje w wersji kobiecej, męskiej, dziecięcej, a także z ciemną skórą i skośnymi oczami. Można go udekorować kolczykami i pomalować paznokcie. Na przestrzeni lat zmienił się również materiał, z którego jest wykonany. Obecnie można manekina wykonanego z włókna szklanego nawet podświetlać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *